Про роботу опорних навчальних закладів району
Науково-методична робота в опорних школах району являє собою цілісну систему, яка ґрунтуючись на досягненнях науки і перспективному педагогічному досвіді, забезпечує неперервний інноваційний розвиток опорного закладу, його творчого потенціалу, формування професійної компетентності вчителів.
Особлива роль у системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами району належить опорним школам як важливим центрам підвищення професійної майстерності освітян. У 2012-2013 навчальному році їх було 10. Більшість з них визначені опорними з кількох питань. Опорні школи закріплені за методистами районного методичного кабінету.
Опорні школи закріплені за методистами районного методичного кабінету.
На базі кожного опорного закладу створені і успішно функціонують районні постійно діючі методичні формування (творчі групи, лабораторії, школи професійного становлення, педагогічної майстерності, перспективного досвіду, майстер-класи) та проводяться епізодичні методичні заходи для різних категорій педагогічних працівників.
Веселівський, Високобайрацький НВК, Соколівська ЗШ І-ІІІ ст. включено до обласної мережі «Шкіл сприяння здоров’ю».
Високобайрацький НВК є базовим навчальним закладом щодо впровадження європейських стандартів превентивної освіти області та Високобайрацький НВК, Катеринівська ЗШ І-ІІІ ступенів – базовими загальноосвітніми навчальними закладами області з основ здоров’я, безпеки життєдіяльності та запровадження превентивного проекту «Захисти себе від ВІЛ».
Веселівський, Високобайрацький НВК, Катеринівська, Соколівська ЗШ І-ІІІ ступенів працюють над впровадженням здоров’язберігаючих технологій та формуванням навичок здорового способу життя.
В Катеринівській ЗШ І-ІІІ ступенів проводяться бесіди, виховні години, анкетування, конкурси на дану тематику. Для дітей ГПД постійно проходять заняття, що включають рухомі ігри на свіжому повітрі, загальнорозвиваючі вправи, спортивні естафети, змагання, працюють гуртки баскетбольний, хореографічний.
Фахівцями-медиками за планом здійснюється диспансеризація учнів, з потреби проводяться щеплення. Протягом навчального року проводиться щоденний прийом хворих дітей в медичному кабінеті за необхідності, огляд на педикульоз всіх учнів після канікул, перевірка гостроти зору. Створюються умови для забезпечення системи повноцінного збалансованого харчування дітей з урахуванням особливостей стану їх здоров'я.
У Високобайрацькому НВК фізичне здоров'я виховується, контролюється та форму¬ється вчителями через уроки фізичної куль¬тури, «Основ здоров‘я», корекції танцем, коригуючої гімнастики, проведення фізкультхвилинок під час уроків, а також через уроки читання (Гавриленко В.В., Киценко В.В.), математики (Корнета Н.М., Бузуляк З.Б.), української мови (Гавриленко В.В.), використовуючи міжпредметні зв’язки. Психічне здоров'я за¬безпечується щоденною працею класних керівників, вчителів, психолога, а духовне — вихованням поваги до національ¬ної культури, мови, традицій. Крім того, учителі беруть зі своїми вихованцями найактивнішу участь у позакласній роботі, яка включає:
• тижні здоров'я;
• акції під назвою «Ми за здоровий спосіб життя!»;
• тематичні виховні години.
У початковій школі вчителі переважно проводять з учнями заняття та вправи для профілактики захворювань органів чуттів; попередження шкідливих звичок; розвивання в учнів навичок рухової активності, загартування організму, дотримання раціонального харчування, режиму праці та відпочинку, тематичні виставки малюнків, плакатів. Робота, яка проводиться в школі, передбачає:
Викладання курсу «Основи здоров′я».
Виховну роботу валеологічного спрямування.
Превентивний проект шкільної програми «Профілактика вживання тютюну, алкоголю та наркотиків (ХОУП)».
«Казкотерапія».
«Школа проти СНІДу».
Функціонування гуртків («Хореографічного», «Загальної фізичної підготовки», «Школи безпеки»).
Факультативні заняття «Корекційна гімнастика».
З метою систематизації знань керівників навчальних закладів з питань інноваційної діяльності, широкого використання ефективних форм та методів управління навчальним закладом, організації навально-виховного процесу в сільській школі в рамках постійно діючого семінару для директорів шкіл у 2012/2013 навчальному році на високому рівні були проведені засідання на базі Назарівського та Високобайрацького НВК (керівники Бурковська Л.В. та Єфімова О.А.).
Впродовж п’яти років колектив Веселівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – ДНЗ» працював над реалізацією Програми експерименту регіонального рівня з проблеми «Впровадження здоров’язбережних технологій в системі: Родина – ДНЗ - Школа». Розв’язання даної проблеми та завдання НВК дозволило педколективу досягти певних результатів. Колектив розробив систему роботи (програми, посібники), щодо впровадження здоров’язбережних технологій (психолого-педагогічного та медичного супроводу вихованців, особливо на щаблі між дошкільною та початковою освітою). Даний підхід забезпечує формування здоров’язбережних вмінь і навичок, які повинні набути дошкільнята, що сприятимуть здоров’ю дитини.
Слід відмітити належну організацію засідання проблемної групи директорів закладів нового типу, яке відбулося у 2012/2013 н.р.на базі Веселівського НВК (директор Хлань В.Г.), на якому всі присутні мали змогу ознайомитися з досвідом роботи вихователів дошкільного підрозділу, вчителів початкових класів та керівників навчального закладу з питань впровадження здоров’язбережних технологій навчання та виховання.
У всіх навчальних закладах району на виконання наказів відділу освіти, молоді та спорту проходять тижні безпеки життєдіяльності.
Колектив Созонівського НВК працює над проблемою «Формування ключових компетентностей національно свідомого випускника школи засобами гуманно-особистісної педагогіки». Творча діяльність колективу Созонівського НВК, який нині є опорною школою в Кіровоградському районі з питань творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, сприяє вдосконаленню навчально-виховної роботи в освітніх закладах району, сповнює життя шкіл творчим пошуком, радістю пізнання і відкриття, глибокому освоєнню провідних ідей в умовах модернізації освіти. На базі Созонівського НВК проводяться засідання районних постійно діючих семінарів, панорами педагогічної майстерності вчителів району, що атестуються, педагогічні практикуми.
У листопаді 2012 року відбулося засідання постійно-діючого семінару заступників директорів з НВР на базі Созонівського НВК з теми: «Розвиток гуманістичних ідей В.О.Сухомлинського в сучасній освіті». Учасники семінару ознайомилися з досвідом роботи Созонівського НВК – опорного навчального закладу з питань творчого впровадження ідей В. Сухомлинського в навчально-виховний процес, педагогічною виставкою «Освітні інновації і В.О.Сухомлинський», відвідали засідання творчої групи «Ідеї В.О.Сухомлинського – в життя» (керівник Боярко В.В., вчитель української мови та літератури Созонівського НВК), екскурсію до педагогічного меморіального музею В.О.Сухомлинського «Вічний слід учителя на землі» (Гришина Н.О., заступник директора Созонівського НВК), обмінялись досвідом. Результатом плідної праці стало вироблення методичних рекомендацій та розробок щодо впровадження творчих ідей В.О.Сухомлинського в навчально-виховний процес, які зібрано в посібник та висвітлено на сайті методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту.
9 квітня 2013 року на базі Созонівського НВК (Золотоверх Л.І., директор; Гришина Н.О., заступник директора з НВР) відбулося засідання обласної творчої лабораторії керівників опорних шкіл з творчого впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського. з метою поширення та популяризації досвіду видатного педагога-гуманіста та використання його педагогічних ідей у навчально-виховному процесі.
Метою діяльності Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів є підвищення методичної кваліфікації педагогічних працівників, упровадження в практику роботи досягнень передового педагогічного досвіду з питань громадянського виховання школярів, застосування педагогами інноваційних технологій.
Протягом навчального року були проведені круглі столи, майстер-класи, тренінгові заняття, консультації, «панорама ідей», перзентації проектів.
У роботі школи активну брали участь класні керівники, використовуючи у своїй роботі зі шкролярами принципи самовдосконалення, самореалізаціїґ, враховуючи спрямованість особистості, її інтереси, моральні якості, потреби, мотиви діяльності.
В березні 2013 року на базі Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи з проблеми «Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників у процесі здійснення інноваційної діяльності» Слухачі семінару взяли участь у засіданні педагогічної ради з теми «Сучасний урок – спільна робота учителя й учнів» (Федіна О.О., ЗДНВР Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів, а також стали глядачами фрагменту засідання шкільного методичного об’єднання суспільно-гуманітарного циклу (Зінченко Н.В., ЗДВР Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів).
Гаївська ЗШ І-ІІ ступенів впроваджує проблему мотивації в навчально-виховному процесі, зокрема щодо національно-патріотичного виховання. Педагоги втілюють ідеї розвитку концепції Гаївської школи «Наш Дім». У школі постійно здійснюється виховна робота з національно-патріотичного виховання за пріоритетними напрямками. Особлива увага надавалася вихованню в учнів поваги до рідної культури та світогляду, толерантності до культурного різномаїття народів світу.
Оситнязька ЗШ І-ІІІ ступенів працює над проблемою «Організація методичної роботи з педагогічними кадрами на основі діагностування, реалізації особистісно зорієнтованого, індивідуального діяльнісного підходу». Вчителі школи використовують прогресивні концепції, упроваджують проблемно-пошукові, розвиваючі методи, інтерактивні форми роботи, досягнення психолого - педагогічної науки. Для молодих вчителів фізики на базі Оситнязької ЗШ працювала Школа професійного становлення вчителів фізики, керівником якої була Приймак Т.Ф. Слухачі школи мали можливість ознайомитись з досвідом роботи керівника школи - вчителя вищої кваліфікаційної категорії, вчителя методиста Приймак Т.Ф. та застосувати набуті знання на практиці при проведенні уроків безпосередньо в своїй школі. Діє також Школа професійного становлення (керівник Музиченко В.А.). Члени цієї школи працюють над проблемою «Формування предметних компетентностей учня та підготовка його до життя в сучасних умовах через педагогічну майстерність учителя на основі інноваційного змісту і технологій навчання», використовують сучасні форми і методи навчання та вихо¬вання, досягли певних резуль¬татів у педагогічній діяльності.
Аджамська опорна школа працює над проблемою «Пріоритети переходу старшої школи до профільної освіти в умовах диференційованого навчання» та «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом впровадження програми Intel@ Навчання для майбутнього» (розроблено відповідні методичні рекомендації, учні залучаються до самостійної дослідницької діяльності, розширюються можливості навчального процесу для комп’ютерного спілкування, проведення досліджень, створення публікацій, презентацій веб-сайтів, пошуку додаткової інформації).
Основні завдання діяльності опорної школи з питань профілізації:
- Розробка авторських програм для організації допрофільної підготовки учнів
- Включення в навчальні плани старшої школи спеціальних курсів
- Збільшення годин на практичне навчання за профілем
- Підвищення якості внутрішньошкільного управління
з питань профілізації
- Методичне забезпечення профільного освітнього процесу
- Діагностика індивідуальних можливостей дитини, розвиток здібностей, обдарувань. Допрофільна та профільна підготовка включає наступні напрямки:
- Модульний принцип доповнення програм темами для поглибленого вивчення.
- Поглиблене вивчення предметів (Укр.мова 8-9 кл.).
- Профільна орієнтація. Робота психологічної служби,тренінгові заняття,тестування.
- Факультативи“ Літературне краєзнавство ”, “ Культура мовлення ” .
- Курси за вибором (“ Креслення ”“ Логіка ”“ Ділове укр. мовлення ” “ Основи економіки ”“ Астрономія ”).
- Участь в МАН.
Учні профільних класів – переможці ІІ (районного) та ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнських олімпіад та конкурсів.
У вересні 2012 року було проведено засідання Школи управлінської майстерності на базі Аджамської ЗШ І-ІІІ ступенів з проблеми «Роль керівника у впровадженні сучасних методів управління навчальним закладом», під час якого Старосадча Н.М., директор навчального закладу, презентувала досвід роботи колективу з вищезазначеного питання.
У Бережинській опорній школі на основі програми «Обдаровані діти» розроблена та діє шкільна програма розвитку творчих здібностей учнів «Юні обдарування», метою якої є визначення комплексу психолого-педагогічних, організаційних, науково-практичних заходів щодо розроблення і впровадження ефективних засобів та технологій пошуку, навчання, виховання й самовдосконалення обдарованих дітей, створення умов для творчого розвитку особистості. Розроблено методичні рекомендації для роботи з обдарованими дітьми, проводяться декади педагогічної майстерності, обмін досвідом. Психолог школи організовує тренінги, практичні заняття, у ході яких учителі одержують поради та настанови щодо роботи з даною категорією дітей.
При організації навчання керівників навчальних закладів ефективно використовується творчий потенціал опорних шкіл з питань управлінської діяльності та організації внутрішньошкільної методичної роботи. Бережинська ЗШ І-ІІІ ступенів також є опорною школою з питань управлінської діяльності, з проблеми «Системно-діяльнісний підхід в управлінні школою на основі впровадження нових технологій, виховних інновацій». Значна увага приділяється теорії та практики, теоретичним і методичним основам проектування моделі сучасної школи, удосконаленню форм і методів підвищення психологічної грамотності і компетентності новопризначених керівників.
Протягом навчального року діяв консультаційний пункт для керівників навчальних закладів на базі Бережинської ЗШ І-ІІІ ступенів (керівник Буртак К.В., директор), де керівники навчальних закладів мали змогу отримати консультації з питань особливостей управління сільським навчальним закладом.
Соколівська ЗШ є опорною з кількох проблем: «Забезпечення наступності, диференційованості й цілісності в процесі викладання фізичної культури та допризовної підготовки старшокласників до служби в Збройних силах України, формування національної гідності громадянина - патріота», «Запровадження превентивних проектів «Захисти себе від ВІЛ», «Апробація навчальної літератури».
Саме на базі опорних начальних закладів є можливість побудувати оптимальний цикл постійного навчання педагогічних кадрів на основі перспективного досвіду:
- від презентації, ознайомлення з досвідом до рефлексивного спостереження; вивчення, освоєння його провідних ідей;
- від вироблення програми використання цих ідей до активного експериментування і моделювання власного досвіду.
З метою активізації творчої діяльності педагогів опорних навчальних закладів працівники методичного кабінету ефективно використовують інтерактивні методи навчання: творчі дискусії, мозкові штурми, тренінги, методичні діалоги та ін.
Разом з тим, методичний кабінет спрямовує свою діяльність на пошуки інноваційних технологій, нових інтерактивних форм і методів роботи, на поглиблене опрацювання і освоєння їх, добір ефективних засобів інформаційного та науково-методичного забезпечення педагогічних кадрів з питань впровадження інноватики.
Результати та досягнення опорних шкіл та педагогів даних навчальних закладів заслуговують на увагу.
Педагоги опорних шкіл є активними учасниками та переможцями різноманітних районних та обласних конкурсів, таких як «Учитель року», «Класний керівник року».
Директор Високобайрацького НВК Єфімова О.А. та практичний психолог Барсукова С.Л. Високобайрацького НВК, директор Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів Теніченко О.М. є постійними слухачами обласної робочої групи з питань планування, впровадження, моніторингу та оцінки проектних заходів за підтримки Глобального фонду та Європейського союзу.
Педагоги Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів є учасниками проекту «Школи-новатори».
Педагоги Катеринівської, Соколівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Созонівського НВК протягом двох років є учасниками проекту «Національний проект «Відкритий світ».
Виступ директора Веселівського НВК Хлань В.Г. з проблеми «Формування здоров’язбережувального середовища в початковій школі» вміщено в збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інтеграція освітньо-виховної та оздоровчої діяльності в навчальних закладах України», яка проходила 6-7 листопада 2012 року.
Також матеріали директора Веселівського НВК Хлань В.Г. з проблеми «Валеологічний аспект уроків математики. Задачі прикладної та політехнічної спрямованості» ввійшли до видання КОІППО «Майстер-клас методистів-кореспондентів», 2013 року.
Досвід роботи опорного навчального закладу Созонівський НВК включено до методичного посібника КОІППО «Трансформація гуманістичних ідей Василя Сухомлинського в освітньому просторі».
На сайті науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я комунального закладу Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського в рубриці СЛАВЕТНІ ПОСТАТІ НАШОГО КРАЮ розміщено матеріали Буряк О.Б., учителя світової літератури Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Окулова О.В., учителя історії Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів.
В рубриці "ЗОЛОТИЙ КІРОВОГРАДСЬКИЙ КРАЮ! БАТЬКІВЩИНИ ЧАСТКА СТЕПОВА" (Розробки уроків та позакласних заходів):
Урок-екскурсія для учнів 3-4 класів "Кіровоградщина – рідна моя сторона" (Горлова Л.В., учитель початкових класів Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів
Урок-експедиція для учнів 8-9 класів "Особливості фізико-географічного положення Кіровоградської області" (Мельник А.М., учитель географії Аджамської ЗШ І-ІІІ ступенів Кіровоградської районної державної адмінстрації, переможець обласного конкурсу «Учитель року»)
Інтегрований урок для учнів 10 класу "Народне повстання" в Єлисаветграді 1918 року – історична основа повісті Ю.Яновського "Байгород" (Митрофаненко Ю.С., учитель історії Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів Кіровоградської районної державної адміністрації).
"Видатні постаті Кіровоградщини" (Барильченко Т.В., Созонівський НВК)
"Край степовий - Кіровоградщина моя" (Бондаренко З.А., ____)
"Мій чудовий край Кіровоградський, Батьківщини частка степова!" (Боярко В.В., Созонівський НВК)
"Рідний край у серці збережу" (Вітряченко Т.В.)
"Фортеця святої Єлисавети" (Криволапова В.Д., Сібіберт І.В., Созонівський НВК)
"Село моє Созонівка – частина Батьківщини" (Романенко Н.А., Созонівський НВК)
"Моє село – куточок України, де хочеться довічно жити…" (Щербина С.В., Созонівський НВК)
20 серпня 2013 року у роботі секцій обласного педагогічного ярмарку комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» взяли участь Ситник К.М., заступник директора Оситнязької ЗШ І-ІІІ ступенів з проблеми «Розробка та впровадження пошукового проекту «Виховна система» в шкільну практику», Хлань В.Г., директор Веселівського НВК «Впровадження здоров’язбережних технологій в системі: Родина – ДНЗ – Школа».
Директор Веселівського НВК Хлань В.Г. та заступник директора Созонівського НВК Гришина Н.О. нагороджені обласною премією імені Василя Сухомлинського за підсумками роботи 2012/2013 року та за значні досягнення у розвитку освіти району, творчій реалізації і розвитку педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, впровадження досягнень психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду, за вагомі успіхи у професійній діяльності, у навчанні і вихованні молоді.
Разом з тим, педагогічні колективи та педагоги опорних навчальних постійно є лауреатами районної педагогічної премії імені С.Г. Максютіна та посідають перші міста за результатами рейтингу серед загальноосвітніх навчальних закладів району:
2010/2011:
- Бережинська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Буртак К.В.) - І місце;
- Соколівська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Панчук В. А.) та Веселівська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Хлань В. Г.) - ІІ місце;
- Созонівська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Золотоверх Л. І.) та Аджамська ЗШшколу І-ІІІ (директор Старосадча Н. М.). - ІІІ місце.
Дипломом та районною індивідуальною премією імені С.Г. Максютіна у 2010/2011 н.р. нагороджені Митрофаненко Ю. С. – вчитель історії Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів; Пільгуй Н.Л. – вчитель інформатики Покровської ЗШ І-ІІІ ступенів; Теніченко О. М. – директор Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів.
2011/2012 н.р.:
- Созонівський НВК (директор Золотоверх Л.І.) - І місце
- Бережинська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Буртак К.В.) - ІІ місце
- Аджамська ЗШ І-ІІІ (директор Старосадча Н. М.). - ІІІ місце
Дипломом та районною індивідуальною премією імені С.Г. Максютіна у 2011/2012 н.р. нагороджені Старосадча Н.М., директор Аджамської ЗШ І-ІІІ ступенів; Буртак К. В., директор Бережинської ЗШ І-ІІІ ступенів; Вітряченко Л.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Нечипуренко І.А., вчитель початкових класів Созонівського НВК, Забродська А.А., вчитель географії та біології Соколівської ЗШ І-ІІІ ступенів.
2012/2013 н.р.:
- Аджамська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Старосадча Н. М.) - І місце
- Бережинська ЗШ І-ІІІ ступенів (директор Буртак К.В.) - ІІ місце
- Созонівський НВК (директор Золотоверх Л.І.) - ІІІ місце
Дипломом та районною індивідуальною премією імені С.Г. Максютіна у 2012/2013 н.р. нагороджені Хлань В. Г., директор Веселівського НВК; Гришина Н.О, заступник директора з навчально-виховної роботи Созонівського НВК; Коваль Л.О., вчителя української мови та літератури Аджамської ЗШ І-ІІІ ступенів; Овчаренко С. А., вчител. математики Соколівської ЗШ І-ІІІ ступенів.
Аналіз показав, що протягом 2010-2013 рр. педагоги опорних навчальних закладів постійно беруть активну участь у районних, обласних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях (Хлань В.Г., директор Веселівського НВК; Єфімова О.А., директор Високобайрацького НВК; Золотоверх Л.І., директор Созонівського НВК, Гришина Н.О., заступник директора Созонівського НВК Митрофаненко Ю.С., вчитель історії Первозванівської ЗШ І-ІІІ ст..), районних науково-практичних та історико-краєзнавчих, серпневих конференціях (Лісовська В.М., вчитель початкових класів Аджамської ЗШ І-ІІІ ступенів, Компаніченко Я.М., вчитель англійської мови Созонівського НВК, Горлова Л. В., вчитель початкових класів Катеринівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Бузуляк З.Б., вчитель початкових класів Високобайрацького НВК; Курлова О.М., вчитель математики Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів; Стріленко Л. М., керівник вчитель початкових класів, Бережинської ЗШ І-ІІІ ступенів; Ситник К. М., заступник директора з виховної роботи Оситнязької ЗШ І-ІІІ ступенів; Курілов Д. Л., заступник директора з виховної роботи Соколівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Кучеренко Л.Я., вчитель початкових класів Веселівського НВК; Єфімова О. А., директор Високобайрацького НВК; Старосадча Н.М., директор Аджамської ЗШ І-ІІІ ст..; Зінченко Н.В., заступник директора з ВР Первозванівської ЗШ І-ІІІст.; Митрофаненко Ю.С., вчитель історії Первозванівської ЗШ І-ІІІ ст., Мельник А.М., вчитель географії Аджамської ЗШ І-ІІІ ст..; Ентова К.В., заступник директора з виховної роботи Бережинської ЗШ І-ІІІ ст..; Семенчик Л.Л., вчитель історії Бережинської ЗШ І-ІІІ ст..: Яценко В. І., практичний психолог Аджамської ЗШ І-ІІІ ст..
Курлова О.М., вчитель математики Первозванівської ЗШ І-ІІІ ступенів є методистом-кориспондентом при КОІППО.
Відділом освіти, молоді та спорту щорічно на засіданнях колегій, нарад керівників навчальних закладів розглядаються такі питання:
- аналіз результатів роботи за минулий рік опорних навчальних закладів;
- основні завдання та напрямки методичної роботи з педагогічними працівниками на базі опорних шкіл у новому навчальному році;
- впровадження в навчальний процес інноваційних технологій управління, навчання і виховання;
- організація допрофільного та профільного навчання;
- використання ефективних форм навчально-виховної роботи з обдарованими дітьми.
Через систему навчання заступників директорів шкіл, керівників методичних формувань районний методичний кабінет прагне ефективно впливати на вдосконалення структури, змісту і форм методичної роботи з педагогічними кадрами в опорних навчальних закладах.
Розгляд важливих питань на семінарах-практикумах заступників директорів з навчально-виховної роботи сприяє вдосконаленню їх управлінської майстерності щодо модернізації і піднесення ефективності методичної роботи з педагогічними кадрами на основі реалізації особистісно орієнтовного підходу, диференціації та індивідуалізації. Наприклад, були розглянуті такі актуальні питання:
• Інноваційні технології навчання педагогічних кадрів.
• Організаційне та науково-методичне забезпечення ефективності методичної роботи в опорній школі.
• Основні шляхи удосконалення дослідження науково-методичної проблеми.
• Резерви підвищення інноваційного потенціалу внутрішньошкільної методичної роботи з педагогічними кадрами в умовах модернізації освіти.
Актуальні питання планування та організації діяльності опорних шкіл, розглядаються на оперативних нарадах керівників шкіл, нарадах працівників відділу освіти, молоді та спорту, районного методичного кабінету.
Відзначаються актуальністю розглянуті на заняттях питання:
Сучасна теорія і методологія управління якістю освіти.
Аналітична діяльність керівника опорної школи щодо управління якістю навчання в закладі освіти.
Управління інноваційними процесами в школі.
Форми і методи підвищення педагогічної культури педагога в контексті розвитку його творчого потенціалу.
Роль інноваційної, творчої діяльності педагогічного колективу в забезпеченні гуманізації навчально-виховного процесу.
Науково-методичний супровід забезпечення рівня якості освіти та розвитку творчих здібностей обдарованих дітей.
Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, результативності та якості навчально-виховного процесу.
Психолого-педагогічні основи професійної діяльності вчителя при організації роботи з обдарованими дітьми.
У 2013/2014 навчальному році на базі опорних шкіл передбачено проведення 19 районних семінарів-практикумів, 52 засідання районних методичних формувань.
На виконання річного плану роботи відділу освіти, молоді та спорту, районного методичного кабінету, наказу відділу освіти, молоді та спорту від 2 вересня 2013 року № 282 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами в навчальних закладах району на 2013/2014 навчальний рік» у 2013/2014 навчальному році передбачена діяльність 11 опорних навчальних закладів.
|