«Удосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів, підвищення результативності навчально-виховного процесу
шляхом впровадження інноваційних технологій».
Мета діяльності:
науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти;
організація науково-методичної роботи в освітніх закладах;
підвищення професійного рівня педагогічних працівників загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, розвиток їх творчої ініціативи у міжкурсовий період.
Місія: визначення нових підходів та підвищення професійного розвитку педагогічних працівників шляхом застосування ними інноваційних педагогічних технологій та методик, реалізації принципів індивідуалізації, диференціації, інтеграції навчання у практичній діяльності, впровадження інтерактивних форм, нових методів і засобів навчання, виховання й управління, що ґрунтуються на сучасних спеціальних знаннях, критичному мисленні, здатності застосовувати наукові надбання на практиці.
Функції :
1. Цільові:
- прогностична - враховує перспективи розвитку освітньої галузі і спрямована на використання в педагогічній практиці сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень та інноваційних технологій;
- компенсаторна - передбачає надання педагогічним працівникам інформації, яка не була отримана ними під час здобуття вищої педагогічної освіти;
- інформаційно-коригувальна - спрямована на корекцію й оновлення інформації, що постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
2. Організаційні:
- трансформаційна — відбір і методичне опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі освіти та надання рекомендацій щодо їх трансформування в педагогічну практику навчальних закладів;
- діагностична — систематичний моніторинг навчально-виховного процесу, рівня розвиненості, вихованості та навченості дітей у дошкільних закладах, знань, умінь і навичок, навчальних досягнень і вихованості учнів загальноосвітніх навчальних закладів, а також професійного рівня педагогічних працівників;
- моделююча - моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників;
- інформаційно-аналітична - вивчення й узагальнення перспективного педагогічного досвіду для його застосування у навчально-виховному процесі та удосконалення професійного рівня педагогічних кадрів;
- організаційно-координувальна - координація діяльності районних та шкільних методичних об'єднань;
- соціальна - створення належного психологічного клімату, вивчення і розв'язання конфліктних ситуацій у педагогічних колективах навчальних закладів, стимулювання діяльності педагогічних працівників.
Завдання:
- модернізація форм, змісту й методів розвитку професійної компетентності педагогічних працівників у між курсовий період, підготовка їх до роботи в сучасних умовах;
- постійний моніторинг показників роботи педагогів для вчасної корекції та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;
- оптимізація системи підготовки вчителів до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання й розвитку обдарованої молоді;
- удосконалення підготовки вчителів до навчання та виховання дітей в умовах профільного навчання;
- залучення вчителів до інноваційної діяльності (дослідницька, експериментальна діяльність, апробація навчальної літератури тощо), створення бази даних;
- створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їхньої кваліфікації, в тому числі з використанням дистанційних форм навчання;
- координація діяльності методичних кабінетів при навчальних закладах, районних циклових методичних об'єднань і методичних об'єднань при навчальних закладах;
- моніторинг якості загальної середньої освіти, рівня навчальних досягнень учнів, у тому числі тих, що навчаються за альтернативними підручниками і навчальними посібниками, їх відповідності Державному стандарту початкової загальної освіти та Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
- моніторинг стану психічного і фізичного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого досвіду та вироблення вмінь і навичок, необхідних для подальшого навчання; стану організації педагогічного процесу і науково-методичної роботи в цих закладах;
- здійснення організації апробації та моніторингових досліджень навчально-методичного забезпечення дошкільної освіти, підручників, навчальних посібників та іншої навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів, створених науково-методичних матеріалів на допомогу педагогічним працівникам;
- патронаж навчальних закладів, які мають статус експериментальних майданчиків, і надання їм науково-методичної допомоги;
- здійснення методичної роботи щодо підвищення професійної компетентності молодих спеціалістів; вивчення потреб і надання практичної допомоги педагогічним працівникам в період підготовки їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій; надання за зверненням відділу освіти оцінки якості навчально-виховної роботи педагогічних працівників, що атестуються;
- організація методичної роботи з кадровим резервом;
- впровадження сучасних освітніх систем і технологій, інтерактивних методів організації навчання і виховання;
- погодження програми психологічної просвіти учасників навчально – виховного процесу;
- розгляд та рецензування авторських матеріалів, корекційно – методичних та навчальних програм для подальшої апробації в навчально – виховному процесі освітніх закладів;
- проведення різних форм методичної роботи з теорії та практики психології і соціальної роботи;
- здійснення психологічних, педагогічних консультацій для дітей, педагогічних працівників, батьків та різних категорій населення;
- вивчення рівня знань, умінь і навичок учнів у загальноосвітніх закладах відповідно до державних стандартів, тематичного вивчення стану викладання предметів в навчальних закладах;
- організація діяльності наукових товариств учнів та їх осередків у закладах освіти, підготовка і проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів тощо; організація підготовки команд та окремих учнів до участі їх у наступних етапах змагань ;
- вивчення рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу кадрами з відповідною базовою освітою;
- створення організаційних умов для безперервного фахового вдосконалення, кваліфікацій педагогічних і керівних закладів освіти, вивчення та аналіз рівня кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу;
- проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів і керівників закладів освіти, вивчення і узагальнення їх педагогічного досвіду та його впровадження, залучення кращих із них до конкурсів професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідної роботи;
- проведення масових, методичних заходів (семінарів, конференцій, конкурсів, виставок, творчих зустрічей, фахових конкурсів для педагогічних працівників («Вчитель року», «Вихователь року», «Педагогічна надія») тощо з метою популяризації прогресивних ідей та практичного досвіду, заходів, поширення інформації щодо дослідно-експериментальної, науково-пошукової роботи та інноваційної діяльності навчальних закладів і окремих педагогічних працівників;
- розробка, апробація та впровадження освітніх технологій та систем, педагогічного досвіду в дошкільних та загальноосвітніх закладах, поліпшення на цій основі управління ними і організації методичної роботи;
- взаємодія з обласним науковим відділенням Малої академії наук України та іншими учнівськими товариствами;
- формування електронної бази даних щодо педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогічних колективів і окремих працівників; створення сучасних науково-методичних комплексів, матеріалів, фондів навчальної, довідкової, методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-популярної, художньої та іншої літератури і періодичних педагогічних видань;
- висвітлення в засобах масової інформації, фахових виданнях інноваційної діяльності педагогічних колективів та окремих педагогічних працівників і проблем розвитку освіти в районі.